Søk i denne bloggen

onsdag 13. september 2017

Oppsop...

Nå er det veldig lenge siden jeg har tatt meg til til å blogge.  Derfor kommer det her et oppsop av noe av det jeg har laget siden sist :)

Maja startet på skolen i høst, og fikk selvfølgelig en skiftetøypose av gamletanta si.

Maja har skrevet og tegna, og gamletante har sydd.


Scruncies eller hårstrikk om du vil. Sommerens slager, som er super for mine stoffrester.




Svigerfar hadde feilkjøpt to skjorter UTEN LOMMER!  I følge han ubrukelig. Da sydde jeg på noen lommer fra en av mine tidligere skjortprosjekter :)




Mapper får jeg aldri nok av. Har dem i alle fasonger og størrelser, og bruker dem til alt fra sminkepung, småtingpung i veska, syutstyrpung, hårstrikkpung osv. osv......  Og mange av dem selger jeg til andre som vil ha.



Disse er sydd av en håndbrodert gammel kaffeduk.


Denne ble sydd på bestilling, og da lagde jeg selvfølgelig to. Nå er den andre solgt også :)



Bokbind i stoff er både miljøvenlig og fint. Jeg sydde noen av ei gammel t-skjorte som var fravokst.




Jeg har også redesignet to gamle herreskjorter i sommer. Den ene er Knut sin gamle smokingskjorte og den stripete er Morten sin som var blitt veldig slitt på kragen.  Ble fornøyd med begge :)


Man kan ikke ha klippevegring når man gyver løs på en så flott skjorte.

Resultatet ble en off shoulder bluse som jeg har brukt masse i sommer.

Utgangspunktet

La til et lett på hver side av det midtlegget som ofte er på herreskjorter. Da ble det litt mer feminin fasong på den.

Klipte bort den slitte kragen, kortet inn på lengden både på bolen og ermene. Ermene fikk også en liten strikk for å lage litt feminin avslutning










1 kommentar: