Søk i denne bloggen

torsdag 12. februar 2015

kulokk....

...kan være både å lokke på ei ku eller å bruke kuskinn på et veskelokk hihi :D. I denne veska er det ikke ekte kuskinn men noe fakegreier som jeg trakk opp en kjøkkenstol med for leeeeeenge siden. Selve veska er sydd i svart dongeri og den ble sydd på veskekurs med Kari Renolen i helga. Veldig morsomt kurs og finfin modell som man virkelig kan leke seg med. Blir ratt flere utgaver av denne ja.

Den svarte stripa kom egentlig fordi jeg hadde skåret feil mål på lokket og hadde ikke mer kustoff. Fornøyd med det :)

I stedet for lukkekant rundt lokket vrangsydde jeg med et bisebånd i noe skinnaktig materiale. (sikkert plast :D)
Jeg liker å putte inn en liten flipp på det jeg syr. Og selv om det ser sånn ut så er hverken plasseringen eller fargen tilfeldig valgt. Noen ganger må jeg ha noe som "forstyrrer" litt for å lage et litt mer spennende uttrykk. Andre ganger bruker jeg den til å binde sammen farger eller mønster. Hva tror du jeg tenkte med denne ?

Under lokket er det glidelås. Lærte en ny måte å sette inn glidelås på og det var både enkelt og pent synes jeg.




2 kommentarer:

  1. Superlekker veske med kulokk, Elin! Turkis fòr og den lille flippen er prikken over i'en! Du er både kreativ og en dyktig syerske!

    SvarSlett