Søk i denne bloggen

torsdag 19. april 2012

Redesign av klær

Jeg har redesignet (eller omattsydd som vi kalte det før) ganske mye klær opp gjennom årene også. Her får dere se noe av det.  Når jeg klarer å lage noe "nytt" av gamle ting eller gi dem et nytt liv som jeg liker å kalle det, får jeg en skikkelig godfølelse. Liiiiiker veldig mye.


Denne olajakka har begge gutta mine rast rundt i. Nå er den blitt søt liten frøkenjakke.

Pysjamas sydd av gammelt (og veeldig mykt) dynetrekk + en hvit t-skjorte.

En veldig lang og kjei jakke som jeg fant på Ting og Tøy, ble til kul vårjakke med nye volanger og litt detaljer. En liten "oppstrammer" bak gjør at jakka får en helt annen fasong.





Min manns gamle skjorter blir bakstykker på puter. (Da slipper jeg å sy knappehull også...)
 


Denne puta er sydd av innerforet på ei gammel oilskin-jakke som skulle kastes. Bakstykket består av naboens skjorte, en gammel kjole og en liten ny stoffbit. 


 

Denne kåpa var jeg bare lei av egentlig. Helt grei fasong, men utrolig kjedelig. Med fuskepels og litt snøstjerner ble den nesten ny..



Denne kåpa har jeg aldri likt fasongen på. Breiskuldra og veldig rett. Stor i ryggen og fasongløs. Jeg lagde et lite snitt i ryggen for å få en mer innsvinget fasong. Så tok jeg på et bånd rett under brystet som gir inntrykk av en helt annen fasong. Byttet også noen knapper.......bare for gøy....










Også pene pluser kan fint brukes som bakstykke på puter. Som her på en sart englepute..



 Dette er svigermors gamle selskapskjole. Jeg likte så godt måten skjørtet falt på og ville bruke det til noe. Jeg heklet et bærestykke og sydde skjørtet på som en kjole.





4 kommentarer: