Søk i denne bloggen

torsdag 9. mai 2013

Barnebunad igjen....

Dette er den niende barnebunaden jeg har laget. En strikket og åtte sydd.  Jeg sydde en guttebunad og en jentebunad til tantebarna mine da de var små. Så har jeg strikket en og sydd tre guttebunader til mine egne gutter. Og nå sist har jeg sydd to bunader til mitt grandtantebarn Emma. Den første er blitt for liten og har gått videre til lillesøster Maja, og nå har Emma fått ny til 17 mai.  Jeg har sydd den slik at den kan både taes ut og ned etterhvert.



Fald nederst og rikelig "overlapp" i sidene gjør at den kan vare i mange år.

Det ble god vidde i skjørtet slik at den vil svinge seg fint i dansen :)

Fine bånd og 10 tinnknapper gjør susen !

Ullskjørt har en tendens til å klistre seg til bomullstrømpebukser. Derfor laget jeg et lite underskjørt som hun kan bruke under.  Det er sydd av litt kraftig bomullstoff (en gammel gardin:), slik at det også  gir skjørtet en ekstra "svong"


2 kommentarer:

  1. Nydelig bunad og fint underskjørt, Elin! Så heldige grandtantebarn og gutter du har!

    SvarSlett
  2. Så flott bunad! Veldig forseggjort! Smart og fint underskjørt!
    Takk for koselige kommentarer hos meg! :)
    Ha en god søndag!
    Klem Lisa

    SvarSlett