Søk i denne bloggen

mandag 28. mai 2012

Låvelopper

Jeg har vært på det mest nydelige loppemarkedet du kan tenke deg. På en koselig gård, med hvitmalt hus og en rødmalt låve full av lopper. Sol og varme, masse folk, vafler, saft, kaffe, parasoller, barn og god stemning. Dagens fangst ble en stol, en krakk og en "bedehuskjele". Kjelen skal jeg bruke til å varme vann på hytta, stolen fikk plass rundt det "nye" bordet på kjøkkenet, og krakken under ekstrabordet i hjørnet. Det var en del rustflekker på stålrørene, men det gikk bort med litt stålull. Fornøyd !

Dagens loppefangst. Stol og krakk fra 60tallet og en super bedehuskjele

Stolen fikk plass ved det runde bordet på kjøkkenet

Krakken fikk plass ved det nye "ekstrabordet". Det bordet har jeg malt hvitt og bordplata har jeg dekorert med utenlandske aviser. Utklippene er limt på først med decopagelim, så har jeg lakkert 3 strøk med klarlakk til slutt. Mangler fortsatt en kul leselampe el.l. der da.....

Jeg valgte å beholde håndtaket som var på det originale bordet.

Ble da ganske fint synes jeg.....

3 kommentarer:

  1. Yes, gode kupp. Vi reiste kjapt, så fikk ikke tatt farvel. Men ble et knallkjøp på meg også! Skal blogges en dag med det første, bare man får roa bursdagsfeiringa litt.

    SvarSlett
  2. Så lekre ting du kjøpte! Likte alle tre tingene veldig godt! Nydelig blåfarge!
    Så stilig det ble med stolen på kjøkkenet ditt, kjempeflott! :)
    Herlig dørhåndtak og råstilig med avispapir på bordet.
    Må si du har god smak!
    Ha en fortsatt god pinse! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  3. Ble kjempefint ;o) Nesten så du skulle hatt min orange leselampe til bordet ditt, men den treng æ sjøl.. Likte avisutklippbordet ditt: Har nemlig en hel pose full av aviser og utklipp fra USA og Frankrike som æ hadde tenkt å bruke til ulike prosjekt, kanskje æ sku lime på nattbordet? Må bare vente på sommer og "utepussevær"!!

    SvarSlett